Müşteriye restorant kazığı! TOPLUM 26 Subat 2025 - 07:55 0 ![]() ![]() Bazı restoranlar, artık hesaba otomatik olarak yüzde 10 ila 20 arasında değişen oranlarda bahşiş eklemeye başladı. Restoranlarda kuver, masa ücreti ve zorunlu bahşiş uygulaması tüketiciler arasında büyük tartışmalara neden oluyor. Bazı işletmeler, adisyona otomatik olarak bahşiş kalemi ekleyerek hesabın yüzde 20’si kadar ek ücret talep ediyor. Peki, bu uygulama yasal mı? Tüketiciler ödeme yapmak zorunda mı? Normal şartlarda, bahşiş müşterinin isteğine bağlı olarak verilen bir ücret. Ancak bazı restoranlar, artık hesaba otomatik olarak yüzde 10 ila 20 arasında değişen oranlarda bahşiş eklemeye başladı. Bu durum, müşterinin rızası olmadan ekstra ücret alınması nedeniyle tüketici haklarını ihlal ediyor. * Hesaba otomatik eklenen bahşiş yasal mı? Tüketiciler bahşiş ücretini ödemek zorunda mı? Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, müşterinin zorunlu bahşiş ödemek zorunda olmadığını belirtiyor. * Tüketici, sipariş ettiği yemek dışında ek bir ücret ödemek zorunda değildir. Kuver ücreti yasal mı? Tüketici Kanunu’nun 6502 sayılı 6. ve 7. maddelerine göre, işletmeler bir ürün veya hizmet satın alınması esnasında başka bir ürün veya hizmeti şart koşamaz. * Sipariş edilmeyen ürün veya hizmet için ücret talep edilemez. Vergi Usul Kanunu’na göre, tüm fiyatların KDV dahil tek bir tutar olarak belirtilmesi gerekir. İşletmeler, keyfi olarak yüzde 10 veya yüzde 20 oranında ekstra ücret talep edemez. Zorunlu bahşiş ödemesi yapıldıysa geri alınabilir mi? Tüketiciler, zorunlu olarak ödedikleri bahşiş veya kuver ücretini geri almak için Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilir. * Tüketici, fiş veya faturasıyla internet üzerinden başvuru yapabilir. Tüketici nerelere şikayet edebilir? Haksız ek ücret talebiyle karşılaşan tüketiciler, Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, Ticaret Bakanlığı ve CİMER üzerinden şikayetlerini iletebilir. * Faturasında zorunlu bahşiş eklenen tüketiciler, fiş veya faturalarıyla birlikte Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilir. ‘Bu uygulamalar tüketiciye saygısızlık’ TÜKONFED Başkan Vekili İbrahim Güllü, bu uygulamaların etik dışı ve tüketiciye saygısızlık olduğunu belirterek, “Bu tür fırsatçı işletmeler, uzun vadede müşteri kaybedecek ve zarar edeceklerdir” dedi. * Tüketiciler, bu uygulamalara karşı bilinçli olmalı ve haklarını aramalıdır.
X
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadış, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşaılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her trlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen ziyaretçilere aittir.
X
Habere hi yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın. ![]()
FOTO GALERİ
SON DAKİKA HABERLERİ
|